Op deze pagina kunt u teruglezen welke activiteiten al hebben plaatsgevonden. Niet van elke activiteit volgt een terugblik.

• 75 jaar bevrijding van Winterswijk

31 maart 2020

Het is vandaag, dinsdag 31 maart 2020, precies 75 jaar geleden dat Winterswijk werd bevrijd. Burgemeester Joris Bengevoord staat in een video stil bij de gebeurtenissen van 75 jaar geleden.

• Kransen gelegd bij verschillende oorlogsmonumenten

18 januari 2021

De jaarlijkse herdenkingsbijeenkomst op 4 mei bij het raadhuis ging vanwege het coronavirus niet door.

• Winterswijk herdenkt de Holocaust

Op zondag 26 januari 2020 was de jaarlijkse Nationale Holocaust Herdenking. Ook in Winterswijk werd uitgebreid stilgestaan bij de slachtoffers van de Holocaust.

• Toespraak burgemeester Joris Bengevoord op 4 mei 2020

04 mei 2020

De jaarlijkse herdenkingsbijeenkomst bij het raadhuis kon vanavond niet doorgaan vanwege het coronavirus. De leden van het college van burgemeester en wethouders en de vicevoorzitter van de gemeenteraad hebben daarom vanmorgen kransen gelegd bij de verschillende oorlogsmonumenten. In deze video houdt burgemeester Joris Bengevoord een toespraak over het belang van onze vrijheid.

• Burgemeester Bengevoord: “Hang vlag uit voor bevrijding Winterswijk”

26 maart 2020

Burgemeester Joris Bengevoord roept alle inwoners van Winterswijk op om op dinsdag 31 maart de vlag uit hangen om de bevrijding van Winterswijk te herdenken.