Gehandicaptenparkeerplaats

Bent u gehandicapt en heeft u een auto die u niet op eigen terrein kunt parkeren? Dan kunt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen in de buurt van uw huis. Alleen u mag dan uw auto daar neerzetten. Bij de parkeerplaats plaatst de gemeente het bord ‘gehandicaptenparkeerplaats’ met hierop het kenteken van uw auto.

Als u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerplaats dan wijzen wij u de dichtstbijzijnde parkeerplaats toe. Wij houden hierbij rekening met persoonlijke wensen, als dat mogelijk is. Hierbij wijken wij niet af van de geldende gebruiksvoorschriften of verkeersregels. Per adres wijzen wij niet meer dan één gehandicaptenparkeerplaats toe.

Online aanvragen gehandicaptenparkeerplaats

U kunt de aanvraag ook aan de balie van de gemeente doen. Maakt u hiervoor een afspraak via telefoonnummer (0543) 543 543.

Om in aanmerking te komen voor de parkeerplaats, moet u in het bezit zijn van een geldige Europese gehandicaptenparkeerkaart. Ook moeten de beschikbare parkeerplaatsen regelmatig bezet zijn dat parkeren in de directe omgeving van uw woning of bestemming vaak niet mogelijk is.

Meenemen

• een geldig legitimatiebewijs (geldig rijbewijs, paspoort, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
  • uw Europese gehandicaptenparkeerkaart;
  • het kentekenbewijs van uw auto.

De legeskosten voor een aanvraag gehandicaptenparkeerplaats zijn € 90,00.